Najczęstsze pytania i odpowiedzi:
Brak dostępu do internetu
- sprawdź czy zasilacze urządzenia WiFi/routera WiFi wpięte są do gniazdka elektrycznego
- jeśli router nie działa, sprawdź czy w gniazdku jest napięcie
- jeśli zasilacze są podpięte wypnij je na kilkanaście sekund z gniazda i wepnij ponownie
- nigdy nie naciskaj przycisku reset na routerze !
- sprawdź czy kable sieciowe nie zostały uszkodzone (dociśnij wtyczki)
- zweryfikuj czy wtyczki przy kablu nie są uszkodzone (np. odłamany zatrzask)
- sprawdź czy karta sieciowa w komputerze wykorzystywana do połączenia nie została wyłączona w systemie (centrum sieci i udostępniania/zmień ustawienia karty sieciowej) lub przyciskiem na obudowie (notebook/laptop)
- jeśli korzystasz z karty radiowej sprawdź czy masz zainstalowany sterownik do obsługi karty z płyty instalacyjnej;
- sprawdź czy nie łączysz się do innej sieci niż Twoja własna
- jeśli to nie pomogło – skontaktuj się z nami
Zgłoszenie awarii
Prosimy o dokonywanie zgłoszeń awarii/problemów technicznych
- telefonicznie: pod numerem 61/624-35-24 (czynny pon.-pt. w godz. 8-18)
- mailowo: bok@dtnet.com.pl
Zgłaszając awarię/problem techniczny prosimy o przekazanie następujących danych:
- imię i nazwisko abonenta
- nr telefonu kontaktowego
- opis występującego problemu
Spadek prędkości łącza
- sprawdź prędkość łącza za pomocą:
1/ PRO Speed Test - pomiary jakości usługi dostępu do Internetu
2/ skorzystaj z wersji certyfikowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej
3/ pamiętaj, by wykonywać speed test "po kablu", z włączonym wyłącznie urządzeniem testującycm jako korzystającym z sieci (inaczej pomiar będzie błędny)
4/ wygeneruj raport
5/ jeśli pomiar wskazuje nieprawidłowości prześlij raport do nas na bok@dtnet.com.pl (honorujemy pomiary certyfikowane)
- możesz także sprawdzić, czy:
- nie masz uruchomionych żadnych aplikacji korzystających z Internetu w tle
- łączysz się do swojej własnej sieci, w której dostawcą internetu jest DT-net
- jeśli problem wystąpił po instalacji programu antywirusowego, firewalla lub innej aplikacji - odinstaluj program lub wyłącz go w systemie
Zawarcie umowy
Rozmowa telefoniczna:
- klient dokonuje wyboru pakietu na podstawie rozmowy z konsultantem
Weryfikacja możliwości technicznych:
- w wielu przypadkach możliwa zdalnie w czasie rozmowy telefonicznej
- wizja w terenie dokonywana przez technika - bezpłatna
Umowy są dostarczane:
- kurierem lub pocztą
- w czasie montażu przez Technika
Do zawarcia umowy z klientami indywidualnymi potrzebujemy:
- dowodu osobistego oraz dokumentu własności/najmu mieszkania/domu, w którym ma być wykonany montaż
- w przypadku obcokrajowców: karty pobytu oraz dokumentu własności/najmu mieszkania/domu, w którym ma być wykonany montaż
Do zawarcia umowy z firmami potrzebujemy:
- dokumentów rejestrowych firmy
- dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji
Rekomendowane routery
Routery spełniające wymogi do właściwego korzystania z łącza światłowodowego i radiowego
- router bezprzewodowy z radiem 802.11ac, posiadający port 1x100/1000 Mb/s WAN, posiadający VLAN, obsługujący IPTV
- przykłady rekomendowanych routerów
- D-Link AC1200 DIR-825
- TotoLink A3002RU-V2
- Totolink A7000R
- Mercusys AC12G AC1200 - GIGABIT
- Mercusys MR70X Wi-FI 6 AX 1800