Dział: internet
Zadzwoń: (61) 624 35 24

Najczęstsze pytania i odpowiedzi

Najczęstsze pytania i odpowiedzi:

Brak dostępu do internetu

  • sprawdź czy zasilacze urządzenia WiFi/routera WiFi wpięte są do gniazdka elektrycznego
  • jeśli router nie działa, sprawdź czy w gniazdku jest napięcie
  • jeśli zasilacze są podpięte wypnij je na kilkanaście sekund z gniazda i wepnij ponownie
    • nigdy nie naciskaj przycisku reset na routerze !
  • sprawdź czy kable sieciowe nie zostały uszkodzone (dociśnij wtyczki)
  • zweryfikuj czy wtyczki przy kablu nie są uszkodzone (np. odłamany zatrzask)
  • sprawdź  czy karta sieciowa w komputerze wykorzystywana do połączenia nie została wyłączona w systemie (centrum sieci i udostępniania/zmień ustawienia karty sieciowej) lub przyciskiem na obudowie (notebook/laptop)
  • jeśli korzystasz z karty radiowej sprawdź czy masz zainstalowany sterownik do obsługi karty z płyty instalacyjnej;
  • sprawdź czy nie łączysz się do innej sieci niż Twoja własna
  • jeśli to nie pomogło – skontaktuj się z nami

Zgłoszenie awarii

Prosimy o dokonywanie zgłoszeń awarii/problemów technicznych

  • telefonicznie: pod numerem 61/624-35-24 (czynny pon.-pt. w godz. 8-18)
  • mailowo: bok@dtnet.com.pl

Zgłaszając awarię/problem techniczny prosimy o przekazanie następujących danych:

  • imię i nazwisko abonenta
  • nr telefonu kontaktowego
  • opis występującego problemu

Spadek prędkości łącza

  • sprawdź prędkość łącza za pomocą:

1/ PRO Speed Test - pomiary jakości usługi dostępu do Internetu

2/ skorzystaj z wersji certyfikowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej

3/ pamiętaj, by wykonywać speed test "po kablu", z włączonym wyłącznie urządzeniem testującycm jako korzystającym z sieci (inaczej pomiar będzie błędny)

4/ wygeneruj raport

5/ jeśli pomiar wskazuje nieprawidłowości prześlij raport do nas na bok@dtnet.com.pl (honorujemy pomiary certyfikowane) 

  • możesz także sprawdzić, czy:

- nie masz uruchomionych żadnych aplikacji korzystających z Internetu w tle

- łączysz się do swojej własnej sieci, w której dostawcą internetu jest DT-net

- jeśli problem wystąpił po instalacji programu antywirusowego, firewalla lub innej aplikacji - odinstaluj program lub wyłącz go w systemie

 

Zawarcie umowy

Rozmowa telefoniczna:

  • klient dokonuje wyboru pakietu na podstawie rozmowy z konsultantem

Weryfikacja możliwości technicznych:

  • w wielu przypadkach możliwa zdalnie w czasie rozmowy telefonicznej
  • wizja w terenie dokonywana przez technika - bezpłatna

Umowy są dostarczane:

  • kurierem lub pocztą
  • w czasie montażu przez Technika

Do zawarcia umowy z klientami indywidualnymi potrzebujemy:

  • dowodu osobistego oraz dokumentu własności/najmu mieszkania/domu, w którym ma być wykonany montaż
  • w przypadku obcokrajowców: karty pobytu oraz dokumentu własności/najmu mieszkania/domu, w którym ma być wykonany montaż

Do zawarcia umowy z firmami potrzebujemy:

  • dokumentów rejestrowych firmy
  • dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji

Rekomendowane routery

Routery spełniające wymogi do właściwego korzystania z łącza światłowodowego i radiowego

- router bezprzewodowy z radiem 802.11ac, posiadający port 1x100/1000 Mb/s WAN, posiadający VLAN, obsługujący IPTV

- przykłady rekomendowanych routerów

  • D-Link AC1200 DIR-825
  • TotoLink A3002RU-V2
  • Totolink A7000R
  • Mercusys AC12G AC1200 - GIGABIT
  • Mercusys MR70X Wi-FI 6 AX 1800
Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2017 | dtnet.com.pl
Wykonanie blulink.pl