Najczęstsze pytania i odpowiedzi:
- sprawdź czy zasilacze urządzenia WiFi/routera WiFi wpięte są do gniazdka elektrycznego
- jeśli router nie działa, sprawdź czy w gniazdku jest napięcie
- jeśli zasilacze są podpięte wypnij je na kilkanaście sekund z gniazda i wepnij ponownie
nigdy nie naciskaj przycisku reset na routerze ! - sprawdź czy kable sieciowe nie zostały uszkodzone (dociśnij wtyczki)
- zweryfikuj czy wtyczki przy kablu nie są uszkodzone (np. odłamany zatrzask)
- sprawdź czy karta sieciowa w komputerze wykorzystywana do połączenia nie została wyłączona w systemie (centrum sieci i udostępniania/zmień ustawienia karty sieciowej) lub przyciskiem na obudowie (notebook/laptop)
- jeśli korzystasz z karty radiowej sprawdź czy masz zainstalowany sterownik do obsługi karty z płyty instalacyjnej oraz czy nie łączysz się do innej sieci niż Twoja własna
- jeśli to nie pomogło – skontaktuj się z nami
Prosimy o dokonywanie zgłoszeń awarii/problemów technicznych
- telefonicznie: pod numerem 61/624-35-24 (czynny pon.-pt. w godz. 8-18)
- przez formularz zgłoszeniowy awarii
Zgłaszając awarię/problem techniczny prosimy o przekazanie następujących danych:
- imię i nazwisko abonenta
- nr telefonu kontaktowego
- opis występującego problemu
Sprawdź prędkość łącza za pomocą:
- PRO Speed Test – pomiary jakości usługi dostępu do Internetu
- skorzystaj z wersji certyfikowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej
- pamiętaj, by wykonywać speed test „po kablu”, z włączonym wyłącznie urządzeniem testującycm jako korzystającym z sieci (inaczej pomiar będzie błędny)
- wygeneruj raport
- jeśli pomiar wskazuje nieprawidłowości prześlij raport do nas na bok@dtnet.com.pl (honorujemy pomiary certyfikowane)
Możesz także sprawdzić, czy:
- nie masz uruchomionych żadnych aplikacji korzystających z Internetu w tle
- łączysz się do swojej własnej sieci, w której dostawcą internetu jest DT-net
- jeśli problem wystąpił po instalacji programu antywirusowego, firewalla lub innej aplikacji – odinstaluj program lub wyłącz go w systemie
Rozmowa telefoniczna/zamówienie mailowe/zamówienie formularzem:
- wybór pakietu
- wspólne ustalenie dogodnego terminu montażu
Mail:
klient otrzymuje:
- potwierdzenie mailowe terminu montażu
- wzory dokumentów, by mógł się z nimi zapoznać przed montażem
Wizyta technika:
- technik montuje usługę i na miejscu podpisuje umowę
Czas montażu:
- internet światłowodowy – około 30-40 minut
- internet radiowy – 1-2 godzin
- telewizja – 15-30 minut
Sposób zawarcia umów:
- podpisywana w dniu montażu z technikiem u Państwa w domu
- podpisywana elektronicznie w formie dokumentowej (profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym) – jeśli już wcześniej zweryfikowaliśmy dokumenty
- w biurze obsługi klienta
Wymagane dokumenty (do wglądu):
klient indywidualny
- dokument tożsamości (dowód osobisty, karta pobytu, paszport)
prawo do lokalu (akt własności, umowa najmu, protokół odbioru)
osoba prawna/firma
- dokumenty rejestrowe
- dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji
- prawo do lokalu (akt własności, umowa najmu, protokół odbioru)
Router musi spełniać następujące wymogi:
- router bezprzewodowy
- z radiem 802.11ac
- z portem 1 x 100/1000 Mb/s WAN
- z VLAN
- obsługujący IPTV by móc korzystać w pełni z jakości naszych usług
Przykłady rekomendowanych routerów:
- Mercusys AC12G AC1200 – GIGABIT
- Mercusys MR70X Wi-FI 6 AX 1800